vrijdag 12 juni 2015

Huisvlijt.


Goedkoop, DIY, gemakzucht, een paar van die dingen die op mij slaan. Als ze hier net zo'n couponnentroep hebben als in Amerika was ik daar ook 24/7 mee bezig, hadden mijn kinderen 30 folderwijken en was ik opslagpunt geworden voor oud papier.

Sinds een paar maanden hebben we een naaktrat, Herr hoenk. Hoenk is een apart geval met zn oren op half elf, zijn tere velletje en zijn ballen die achter hem aan slepen en dan moet het ook nog eens stofvrij zijn. Vind daar maar eens een goede bodembedekker voor.  Die had ik gevonden maar rete duur, 3 euro per verschoning vind ik duur ja. Aangezien ik toch niet zo veel te doen heb ging ik eens speuren op ze interwebs waar ik het goedkoper kon krijgen. Nergens. Maar ik vond wel een diy, zelfs youtube staat er vol mee, meisjes en diy hamsterbedding. Leuk joh..



Dat kunnen wij ook, maar dan op mijn manier.

Men neemt goedkoop pleepapier, een kussensloop en heet water. Hang je kussensloop als zak in een emmer, gooi er heet water in en donder de hele rollen wc papier in. Gemakzucht. Vis de kartonnetjes er uit, nou verpulveren die uiteindelijk ook wel, dus echt nodig is het niet. Niks fancy pancy kleine snippertjes trekken en pielen of kleurtjes, er wordt toch alleen maar op gekakt en gepiest. Mooi laten staan en wachten, vooral niks doen je papier valt vanzelf uit elkaar. Als alles mooi snot is roer je er een keertje met je armen door heen, kussensloop uit je emmer halen. Vooral weer niet pielen, maar je kussensloop dicht draaien, op de grond leggen en een wandelingetje over de bende snot in kussensloop doen. Uitwringen, uitknijpen, waarom moeilijk doen als je er gewoon op kan gaan staan. Kiep de inhoud van je uitgewandelde kussensloop als 1 grote klont op een plaat of in een bak. Als je aan de klont gaat frunniken valt hij tot kleine stukjes uit elkaar. Verspreiden over de plaat, in het zonnetje zetten en dan vooral weer he-le-maal niets doen en toekijken hoe het droogt. Bij voorkeur met iets lekkers terwijl je je melkflessen kleurt in het zonnetje.

Krantenpapier kan ook, grijs pleepapier verpulvert niet lekker (is ook niet heel goedkoop) ik nam wit toiletpapier (bulkaanbieding bij de lokale supermarkt), lekker zacht voor Hoenk Sleepzak. Voor 2 euro kunnen we zijn hok zeker 3 keer verschonen. Volgende keer zet ik de kinderen aan het werk, nog makkelijker.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten